Podstawa prawna:
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Termin realizacji:
Do 30 dni od dnia złożenia wniosku z załącznikami, w szczególnych wypadkach do 60 dni
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek Komitetu Założycielskiego o wpis do ewidencji Starosty Tczewskiego.
2. Dwa egzemplarze Statutu Klubu, który powinien zawierać:
3. Lista członków założycieli (co najmniej 7 osób) obecnych na Zebraniu Założycielskim zawierająca następujące dane:
Uwaga! W nagłówku listy warto dodać informację, że wszyscy członkowie założyciele spełniają warunki wymienione w ustawie, w ten sposób osoby podpisujące się na liście składają jednocześnie oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 3 ust. 1 ustawy z 7 kwietnia 1989 r Prawo o stowarzyszeniach;
4. Informacja o adresie siedziby Klubu.
5. Protokół z Zebrania Założycielskiego, zawierający m.in. informację o podjęciu na Zebraniu Założycielskim następujących uchwał:
6. Oświadczenie właściciela lokalu, że wyraża zgodę aby lokal stanowił adres siedziby Klubu;
7. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
Opłaty: opłata skarbowa - 10 zł za wydanie decyzji
Miejsce załatwienia sprawy: Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew
Składanie dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta, parter budynku, pokój nr 4, lub na platformie ePUAP.
Odbiór dokumentów: Wydział Zdrowia, Spraw Społecznych i PFRON, II piętro, pokój nr 221, 222, 225.
Informacja: tel. (58) 77 34 914, (58) 77 34 978 lub (58) 77 34 871.
Procedura załatwienia sprawy:
W celu uzyskania wpisu Komitet Założycielski składa wniosek wraz z wymaganymi załącznikami. Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, Starosta Tczewski wzywa do jego uzupełnienia.
Wpis, odmowa wpisu do ewidencji następuje w drodze decyzji.
Załączniki