Udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej


 

Podstawa prawna:

Art. 74 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 121).

Wniosek o udzielenie bonifikaty należy złożyć w terminie do dnia 1 marca roku, za który opłata jest wnoszona.

Termin realizacji:

Do 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Wymagane dokumenty:

Wniosek użytkownika wieczystego,

Oświadczenie o dochodach za rok poprzedzający rok, za który opłata roczna ma być wnoszona.

Opłaty:

Sprawa nie podlega opłacie skarbowej; podstawa prawna: art. 2, pkt 1 ppkt h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. 2016 r. poz. 1827).

Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew

Składanie dokumentów: Biuro Obsługi Klienta (parter budynku, pokój nr 4) lub na platformie ePUAP.

Odbiór dokumentów:   Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 132.

Informacja:        Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami,
                         tel. 58 77 34 850 i tel. 58 77 34 851 lub na adres e-mail: starostwo@owiat.tczew.pl

Procedura załatwienia sprawy:

Osobom fizycznym, których dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”, na podstawie art. 20 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227 oraz Dz. U. z 2010 r. Nr 40, poz. 224), Starosta wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, udziela na ich wniosek 50% bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, jeżeli nieruchomość jest przeznaczona lub wykorzystywana na cele mieszkaniowe. Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami sprawdza kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa Wnioskodawcę do jego uzupełnienia w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje pozostawieniem go bez rozpatrzenia. (Wezwania przesyła się do Wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru). Gdy wniosek jest kompletny, lub zostanie poprawnie uzupełniony, następuje podjęcie czynności zmierzających do załatwienia sprawy.

Druki i formularze:

1. wzór wniosku,

2. wzór oświadczenia.

 

Załączniki