PROWADZENIE GLEBOZNAWCZEJ KLASYFIKACJI GRUNTÓW


 

Podstawa prawna:

-        ustawa z dnia 17.05.1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne

-        ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych

-        ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

-        Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków

-        Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14.11.2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów

 

Termin realizacji:
w zależności od postępu prac wykonywanych przez klasyfikatora

 

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek właściciela o upoważnienie klasyfikatora.
  2. Wniosek wszystkich stron o wydanie decyzji.
  3. Dowód opłaty skarbowej za wydanie decyzji

 

Opłaty:

Opłatę skarbową uiszcza się przy składaniu wniosku o wydanie decyzji i należy ją wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Tczewie: BANK POLSKA KASA OPIEKI S. A. I o/ Gdańsk 47124012421111001002250976 z adnotacją np.: “opłata skarbowa za wydanie decyzji”

 

Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew

Składanie dokumentów:       Biuro Obsługi Klienta, parter budynku, pokój nr 4,

                                             lub na platformie ePUAP.

Odbiór dokumentów:          

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Referat Ewidencji Gruntów i Budynków parter, pokój nr 23.

Godziny przyjmowania interesantów:

Poniedziałek 7.30 - 12.00

Wtorek 7.30 ­­- 15.30

Środa 7.30 - 12.00

Czwartek 7.30 - 15.30

Piątek 7.30 - 14.30

Informacja:

pracownicy Referatu Ewidencji Gruntów: tel. (58) 77 34 841, (58) 77 34 840; adres e-mail: ewidencja@powiat.tczew.pl

 

Procedury załatwiania spraw:

            Do Starosty należy złożyć wniosek o upoważnienie klasyfikatora ze wskazaniem osoby klasyfikatora. Starosta upoważnia wskazaną osobę do wykonania klasyfikacji. Po wykonaniu przez klasyfikatora prac przewidzianych przepisami Rozporządzenia, należy złożyć wniosek o wydanie decyzji w sprawie ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów. W załączeniu należy przekazać komplet dokumentów od klasyfikatora (wykaz zmian gruntowych, mapy klasyfikacji i protokół ustalenia klasyfikacji) oraz dowód opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji. Po pozytywnej weryfikacji operatu, Starosta zawiadamia strony o możliwości zgłaszania zastrzeżeń do projektu ustalenia klasyfikacji gruntów wykonanej przez klasyfikatora. W przypadku braku zastrzeżeń w ustalonym terminie, Starosta wydaje decyzję o ustaleniu klasyfikacji. Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Gdańsku, za pośrednictwem Starosty Tczewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Z chwilą gdy decyzja staje się ostateczna zostaje przeprowadzona zmiana w operacie ewidencyjnym.

O przeprowadzonej zmianie Referat Ewidencji Gruntów i Budynków informuje wnioskodawcę, wysyłając zawiadomienie o zmianach w operacie ewidencyjnym

 

Druki i formularze:

Wniosek o upoważnienie klasyfikatora oraz wniosek o wydanie decyzji klasyfikacyjnej.

Załączniki