Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 17.05.1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
- ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych
- ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14.11.2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów
Termin realizacji:
w zależności od postępu prac wykonywanych przez klasyfikatora
Wymagane dokumenty:
Opłaty:
Opłatę skarbową uiszcza się przy składaniu wniosku o wydanie decyzji i należy ją wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Tczewie: BANK POLSKA KASA OPIEKI S. A. I o/ Gdańsk 47124012421111001002250976 z adnotacją np.: “opłata skarbowa za wydanie decyzji”
Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew
Składanie dokumentów: Biuro Obsługi Klienta, parter budynku, pokój nr 4,
lub na platformie ePUAP.
Odbiór dokumentów:
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Referat Ewidencji Gruntów i Budynków parter, pokój nr 23.
Godziny przyjmowania interesantów:
Poniedziałek 7.30 - 12.00
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 12.00
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 14.30
Informacja:
pracownicy Referatu Ewidencji Gruntów: tel. (58) 77 34 841, (58) 77 34 840; adres e-mail: ewidencja@powiat.tczew.pl
Procedury załatwiania spraw:
Do Starosty należy złożyć wniosek o upoważnienie klasyfikatora ze wskazaniem osoby klasyfikatora. Starosta upoważnia wskazaną osobę do wykonania klasyfikacji. Po wykonaniu przez klasyfikatora prac przewidzianych przepisami Rozporządzenia, należy złożyć wniosek o wydanie decyzji w sprawie ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów. W załączeniu należy przekazać komplet dokumentów od klasyfikatora (wykaz zmian gruntowych, mapy klasyfikacji i protokół ustalenia klasyfikacji) oraz dowód opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji. Po pozytywnej weryfikacji operatu, Starosta zawiadamia strony o możliwości zgłaszania zastrzeżeń do projektu ustalenia klasyfikacji gruntów wykonanej przez klasyfikatora. W przypadku braku zastrzeżeń w ustalonym terminie, Starosta wydaje decyzję o ustaleniu klasyfikacji. Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Gdańsku, za pośrednictwem Starosty Tczewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Z chwilą gdy decyzja staje się ostateczna zostaje przeprowadzona zmiana w operacie ewidencyjnym.
O przeprowadzonej zmianie Referat Ewidencji Gruntów i Budynków informuje wnioskodawcę, wysyłając zawiadomienie o zmianach w operacie ewidencyjnym
Druki i formularze:
Wniosek o upoważnienie klasyfikatora oraz wniosek o wydanie decyzji klasyfikacyjnej.
Załączniki