NAZWA SPRAWY: Decyzje w sprawie rekultywacji i zagospodarowania gruntów
Podstawa prawna:
Termin realizacji:
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Wymagane dokumenty:
1. wniosek o wydanie decyzji,
2. projekt rekultywacji i zagospodarowania gruntów, złożony w 3 egzemplarzach (inwentaryzacja obszaru zdegradowanego: przyczyny, stopień, zasięg degradacji, opis projektowanych prac rekultywacyjnych i docelowy sposób zagospodarowania terenu, mapa sytuacyjno-wysokościowa z zaznaczonym obszarem przeznaczonym do rekultywacji),
3. opinie dwóch niezależnych rzeczoznawców w sprawie ograniczenia wartości użytkowej gruntów,
4. pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa.
Opłaty:
10 zł za wydanie decyzji uiszcza się przy składaniu wniosku,
17 zł za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Ww. opłaty, z adnotacją: „opłata skarbowa – warunki rekultywacji”, "opłata skarbowa za pełnomocnictwo" można wpłacić:
- na konto Urzędu Miejskiego w Tczewie: BANK POLSKA KASA OPIEKI S. A. I o/ Gdańsk 47124012421111001002250976,
- do kasy Urzędu Miejskiego w Tczewie, przy Pl. Marszałka J. Piłsudskiego 1,
- do kasy na terenie Starostwa Powiatowego w Tczewie, przy ul. Piaskowej 2.
Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew
Składanie dokumentów: Biuro Obsługi Klienta, parter budynku, pokój nr 4, lub na platformie ePUAP.
Odbiór dokumentów: Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska, 2 piętro, pokój nr 208.
Informacja: tel. (58) 77 34 884, lub na adres e-mail: wos@powiat.tczew.pl
Procedura załatwienia sprawy:
Wniosek należy złożyć wraz z załącznikami. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia. Nieuzupełnienie w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
Ustalenie kierunku i terminu rekultywacji gruntów oraz uznanie rekultywacji za zakończoną następuje w formie decyzji administracyjnej. W celu oceny stanu faktycznego na gruncie w czasie trwania postępowania, przeprowadzona zostaje wizja lokalna.
Zgodnie z przepisem art.22 ust.2 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, decyzja zostaje wydana po wcześniejszym uzyskaniu opinii:
1. Dyrektora Okręgowego Urzędu Górniczego w Poznaniu – w odniesieniu do działalności górniczej,
2. Wójta Gminy (Burmistrza),
3. Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Poznaniu - w odniesieniu do gruntów o projektowanym leśnym kierunku rekultywacji.
Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem Starosty Tczewskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.