Podstawa prawna:
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Termin realizacji:
Do 30 dni od dnia złożenia wniosku z załącznikami, w szczególnych wypadkach do 60 dni
Wymagane dokumenty:
Opłaty: opłata skarbowa - 10 zł za wydanie decyzji
Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew
Składanie dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta, parter budynku, pokój nr 4, lub na platformie ePUAP.
Odbiór dokumentów:
Wydział Zdrowia, Spraw Społecznych i PFRON, II piętro, pokój nr 221, 222, 225.
Informacja:
tel. (58) 77 34 914, (58) 77 34 978 lub (58) 77 34 871.
Procedura załatwienia sprawy:
I. Jeżeli członkowie Klubu chcą, aby Klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni na Walnym Zebraniu Członków Klubu:
II. Następnie likwidator:
1. pisemnie zawiadamia Starostę Tczewskiego - o wszczęciu postępowania likwidacyjnego Klubu oraz dołącza:
2. podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego (np. zamieszczenie ogłoszenia w gazecie lokalnej, ogólnokrajowej albo umieszczenie ogłoszenia o likwidacji na portalu internetowym np. www.ngo.pl https://ogloszenia.ngo.pl/komunikaty/likwidacja, można też złożyć z ww. dokumentami ogłoszenie o likwidacji, które zostanie wywieszone na tablicy Starostwa Powiatowego w Tczewie na ok. 3 tygodnie).
III. Ponadto likwidator:
1. sporządza sprawozdanie finansowe na dzień otwarcia likwidacji zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351);
2. ustala listę wierzycieli i dłużników;
3. przystępuje do zbycia majątku Klubu i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli (protokół przekazania majątku);
4. dokonuje zamknięcia ksiąg rachunkowych;
5. zawiadamia bank prowadzący obsługę Klubu o wszczęciu postępowania likwidacyjnego, zamyka rachunek bankowy (jeśli dotyczy);
6. sporządza sprawozdanie z przebiegu procesu likwidacji wraz ze sprawozdaniem finansowym sporządzonym na dzień zakończenia likwidacji zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351);
7. sporządza protokół przekazania dokumentów Klubu na przechowywanie - archiwizacji dokumentów (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego);
8. po zakończeniu likwidacji Klubu likwidator zwołuje Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków, które przyjmuje uchwałę o zakończeniu likwidacji i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego na dzień zakończenia likwidacji;
9. składa wniosek do Starosty Tczewskiego o wykreślenie Klubu z ewidencji, do wniosku załącza następujące dokumenty:
10. po zakończeniu likwidacji Klubu i otrzymaniu dokumentu potwierdzającego wykreślenie z ewidencji likwidator informuje właściwy Urząd Skarbowy i Urząd Statystyczny.
Uwagi:
Dopiero z chwilą wykreślenia z ewidencji klubów sportowych Klub traci osobowość prawną.
Likwidacja Klubu polega na:
Druki i formularze (przykładowe):
Załączniki