ZGŁOSZENIE PROBLEMU KONSUMENCKIEGO


Podstawa prawna:

Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej (ustawa zasadnicza) z dnia 2 kwietnia 1997 r.                     art. 76. Władze publiczne chronią konsumentów, użytkowników i najemców przed działaniami zagrażającymi ich zdrowiu, prywatności i bezpieczeństwu oraz przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Zakres tej ochrony określa ustawa.

Ustawa dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym art. 4. ust.1. pkt 18.                  Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie ochrony praw konsumenta.

Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów art. 39. ust. 1.         Zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów wykonuje powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów, zwany dalej rzecznikiem konsumentów

Termin realizacji: bez zbędnej zwłoki

Wymagane dokumenty w oryginale do wglądu:

  1. umowa bądź inny dokument potwierdzający zaistnienie stosunku prawnego między konsumentem a przedsiębiorcą.
  2. dokument potwierdzający tożsamość oraz zameldowanie na terenie Powiatu Tczewskiego.

Opłaty: brak

Miejsce załatwienia sprawy: Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew:

1)   Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów podczas wizyty – pokój nr 31, ewentualnie złożenie

2)   Pozostawienie w Biurze Obsługi Klienta – pokój nr 4, lub na platformie ePUAP.

 Procedura załatwienia sprawy:

  1. Przyjęcie zgłoszenia sprawy przy wykorzystaniu formularza zgłoszenia problemu konsumenckiego.
  2. Rozpatrzenie sprawy pod względem właściwości miejscowej i rzeczowej.
  3. Rozpatrzenie sprawy pod względem merytorycznym na podstawie przedstawionych okoliczności sprawy oraz dokumentów.
  4. W przypadku braku wszystkich istotnych dla pełnej oceny okoliczności sprawy materiałów wskazanie ogólnych zasad prawnych dotyczących zgłoszonego problemu.
  5. W przypadku przedłożenia wszelkich danych przedstawienie indywidualnej oceny prawnej przypadku ze wskazaniem sposobu dochodzenia roszczeń a w razie potrzeby przygotowanie odpowiednich projektów pism w tym procesowych.
  6. W przypadku wyjątkowo skomplikowanych spraw celem uzyskania brakujących informacji i koniecznych dokumentów wystąpienie do przedsiębiorcy w celu uzyskania stosownych wyjaśnień.