Przejdź do treści

Ścieżka do tej strony

Wyszukiwarka

Przejdź do BIP

Zbiórki publiczne

18 LIPCA WESZŁA W ŻYCIE NOWA USTAWA O ZBIÓRKACH PUBLICZNYCH

Nowa ustawa została opracowana przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wspólnie z organizacjami pozarządowymi. Zwiększa dostępność informacji o zbiórkach dla wszystkich obywateli, o tym, kto i na jakie cele zbiera środki. Wprowadza też elektroniczną, sprawną formę zgłaszania zbiórek.

 Oto istota wprowadzanych zmian:

  • Od 18 lipca 2014 r. nie ma już urzędowych zgód na zbiórki publiczne
  • Zgłoszenia zbiórek publicznych (czyli zbiórek gotówki i darów w przestrzeni publicznej) można dokonywać pocztą lub elektronicznie – ta druga forma jest preferowana m.in. dlatego, że jest szybsza. Aby dokonać zgłoszenia elektronicznie należy posiadać  podpis elektroniczny lub bezpłatny „profil zaufany” czyli podpis elektroniczny przeznaczony do kontaktu obywateli z administracją, który można założyć na portalu ePUAP.gov.pl.
  • Zbiórki elektroniczne – np. przez przelewy - można prowadzić  bez dodatkowych formalności.
  • W przypadku organizowanych w przestrzeni publicznej zbiórek w gotówce i darów wystarczy  proste zgłoszenie na ogólnopolskim portalu Zbiórki.gov.pl, gdzie są także publikowane sprawozdania.
  • Od 18 lipca 2014 r. zniesiona zostaje opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.
  • Decyzje o zbiórkach wydane przed wejściem w życie nowej ustawy nadal będą obowiązywały – te zbiórki będą rozliczane na dotychczasowych zasadach.

Ustawa jest opublikowana w Dzienniku Ustaw, link: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/498

Więcej informacji o:

 

wydruk, pdf

Pokaż rejestr

Rejestr zmian:

Informacje udostępnił:
Aleksandra Rogoż
Wytwarzający/Odpowiadający:
Aleksandra Rogoż
Wprowadzający:
Aleksandra Rogoż (2012-08-10 07:39:14)
Modyfikujący:
Janusz Kreja (2014-07-21 10:49:38)
Odpowiedzialny za treść:
Janusz Kreja
2012-08-10 07:39:14 Utworzenie
Aleksandra Rogoż
2012-08-10 12:07:19 Modyfikacja
Janusz Kreja
2013-06-19 09:19:31 Modyfikacja
Aleksandra Rogoż
Moderator: ()
2014-07-16 14:03:02 Modyfikacja
Aleksandra Rogoż
Moderator: ()
2014-07-21 10:49:38 Modyfikacja
Aleksandra Rogoż
Moderator: ()
Informacje udostępnił:
Aleksandra Rogoż
Wytwarzający/Odpowiadający:
Aleksandra Rogoż
Wprowadzający:
Aleksandra Rogoż (2012-08-10 07:39:14)

przeczytaj treść ponownie

banner

Starostwo Powiatowe w Tczewie

ul. Piaskowa 2
83-110 Tczew

tel. 58 7734 800
fax.58 7734 803
mail: starostwo@powiat.tczew.pl

Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies



Portal współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

ITM.expert usługi informatczne strony www Tczew

TwójCzarter.pl czarter jachtów bez patentu Pętla Żuławska Promocja

BKNS LAW Kancelarie Radców Prawnych

Kancelaria radca prawny Patrycja Szarama