ZAWIADOMIENIE O NABYCIU POJAZDU


Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz.110),
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2355 ze zm.),
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity z 2019 r. poz. 2130 ze zm.),
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.),
  5. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256),

 

Termin realizacji:

  1. Sprawa zostanie zrealizowana niezwłocznie po złożeniu wymaganych dokumentów,
  2. W przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego załatwienie sprawy następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia stosownego postępowania.

 

Wymagane dokumenty:

  1. Dokument określający tożsamość właściciela:

a)      Osoby fizyczne – dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (w przypadku zawiadomień składanych drogą elektroniczną tożsamość osoby stwierdza się na podstawie podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufania),

b)      Jednostki organizacyjne posiadające osobowość prawną – aktualny odpis z KRS wraz z dowodem tożsamości,

  1. W przypadku spółki cywilnej umowa spółki cywilnej,
  2. Wypełniony czytelnie formularz zawiadomienia o nabyciu pojazdu wg określonego wzoru,
  3. Dowód własności pojazdu (dokument na podstawie którego nastąpiło nabycie pojazdu) – kopia,
  4. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury - dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury – z tym że:

a)      pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,

b)      pełnomocnictwo w formie dokumentu elektronicznego powinno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,

  1. W przypadku pojazdu będącego przedmiotem współwłasności zawiadomienie o nabyciu pojazdu może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
  2. Dowody uiszczenia wymaganych opłat, a w przypadku załatwienia sprawy drogą elektroniczną – potwierdzenie elektroniczne dokonania przelewu wymaganych opłat albo elektroniczna kopia dowodu wpłaty tych opłat,

 

Uwaga:

Informujemy, że podczas rozpatrzenia wniosku i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania przetwarzamy dane osobowe. Podstawowe informacje na ten temat znajdują się na naszym wzorze formularza. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest poniżej w części „Druki i formularze”. Prosimy o zapoznanie się z treścią klauzuli.

 

Opłaty:

  1. Za załatwienie przedmiotowej sprawy opłat nie wnosi się – czynność jest nieodpłatna,
  2. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury - opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii od każdego stosunku pełnomocnictwa, wniesiona na konto Urzędu Miasta w Tczewie: 47 1240 1242 1111 0010 0225 0976.
  1. Poświadczenie zgodności kopii pełnomocnictwa z przedstawionym tylko do wglądu oryginałem dokonane przez pracownika organu rejestrującego wymaga wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 5 zł, od każdej pełnej lub zaczętej stronicy (z opłaty zwolnione wyłącznie są pełnomocnictwa niepodlegające opłacie skarbowej lub od niej zwolnione)

 

Uwaga:

W tytule przelewu należy podać informacje na temat rodzaju sprawy, imię i nazwisko właściciela, nr VIN albo nr rej. pojazdu, którego sprawa dotyczy.

 

Miejsce załatwienia sprawy:

  1. Adres: Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg,  parter, pokój nr 31,
  2. Składanie i odbiór dokumentów: Wydział Komunikacji, Transportu  i Dróg, parter, pokój 31

 

Informacja telefoniczna:

  1. tel. (58) 77-34-800 (wew. 1)

 

Procedura załatwienia sprawy:

Sprawę można załatwić:

  1. Drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej elektronicznej platformy usług administracji publicznej - ePUAP, opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
  2. Za pośrednictwem operatora pocztowego - przesyłając Zawiadomienie o nabyciu pojazdu wraz z kompletem wymaganych dokumentów na wyżej podany adres Wydziału (za datę zawiadomienia starosty uważa się datę stempla pocztowego),
  3. Bezpośrednio w Starostwie w godzinach przyjęć  interesantów.

 

Uwaga: zawiadomienie o nabyciu pojazdu złożone za pomocą skrzynki e-mail jest nieskuteczne

Załączniki