Podstawa prawna:
ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (tekst pierwotny: Dz. U. 1994 r. Nr 85 poz. 388), (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 903), ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej, (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 ze zmianami)
Termin realizacji:
do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Wymagane dokumenty:
Opłaty:
Wydanie zaświadczenia – 17 zł. Pełnomocnictwo – 17 zł. Opłatę skarbową uiszcza się przy składaniu wniosku, należy ją wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Tczewie: BANK POLSKA KASA OPIEKI S. A. I o/ Gdańsk 47124012421111001002250976 z adnotacją np.: “opłata skarbowa za zaświadczenie” Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej: art. 2. nie podlega opłacie skarbowej: (...) „2) dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego; ” (...) art. 7. „Zwalnia się od opłaty skarbowej:
Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew
Składanie dokumentów: Biuro Obsługi Klienta, parter budynku, pokój nr 4,
lub na platformie ePUAP.
Odbiór dokumentów: Wydział Budownictwa, 1 piętro, pokój nr 124.
Informacja: Pracownicy Wydziału
tel. (58) 77 34 895,
lub na adres e-mail: starostwo@powiat.tczew.pl
Procedura załatwienia sprawy:
Wydział Budownictwa sprawdza kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa Wnioskodawcę do jego uzupełnienia w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia. Wezwania przesyła się do Wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Gdy wniosek jest kompletny, lub zostanie poprawnie uzupełniony oraz po dokonaniu wizji lokalnej następuje przygotowanie zaświadczenia.
Druki i formularze:
Załączniki