ZAŚWIADCZENIA O STANIE ZAAWANSOWANIA ROBÓT BUDOWLANYCH


 

Podstawa prawna:
ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (tekst pierwotny: Dz. U. 1994 r. Nr 85 poz. 388), (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 903), ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej, (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 ze zmianami)

Termin realizacji:
do 30 dni od dnia złożenia wniosku.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek;
  2. oryginał dziennika budowy;
  3. pozwolenie na budowę;
  4. zestawienie kosztów zrealizowanych robót budowlanych sporządzone przez kierownika budowy – tabela elementów scalonych.

Opłaty:

Wydanie zaświadczenia – 17 zł. Pełnomocnictwo – 17 zł. Opłatę skarbową uiszcza się przy składaniu wniosku, należy ją wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Tczewie: BANK POLSKA KASA OPIEKI S. A. I o/ Gdańsk 47124012421111001002250976 z adnotacją np.: “opłata skarbowa za zaświadczenie” Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej: art. 2. nie podlega opłacie skarbowej: (...) „2) dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego; ” (...) art. 7. „Zwalnia się od opłaty skarbowej:

  1. pod warunkiem wzajemności, państwa obce, ich przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne i siły zbrojne, międzynarodowe organizacje i ich instytucje oraz ich oddziały i przedstawicielstwa, korzystające na podstawie ustaw, umów lub powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych z przywilejów i immunitetów, a także członków ich personelu i inne osoby zrównane z nimi, jeżeli nie są one obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. jednostki budżetowe;
  3. jednostki samorządu terytorialnego;
  4. organizacje pożytku publicznego, jeżeli dokonują zgłoszenia lub składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia – wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
  5. osoby, które dokonując zgłoszenia lub składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;
  6. osoby fizyczne prowadzące czynną ochronę gatunkową oraz osoby fizyczne, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane prze gatunki zwierząt chronionych nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa – wyłącznie w zakresie przedmiotów opłaty skarbowej związanych z ochroną przyrody;”

Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew

Składanie dokumentów:       Biuro Obsługi Klienta, parter budynku, pokój nr 4,

                                             lub na platformie ePUAP.

Odbiór dokumentów:           Wydział Budownictwa, 1 piętro, pokój nr 124.

Informacja:                          Pracownicy Wydziału

                                             tel. (58) 77 34 895,

                                             lub na adres e-mail: starostwo@powiat.tczew.pl

Procedura załatwienia sprawy:

Wydział Budownictwa sprawdza kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa Wnioskodawcę do jego uzupełnienia w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia. Wezwania przesyła się do Wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Gdy wniosek jest kompletny, lub zostanie poprawnie uzupełniony oraz po dokonaniu wizji lokalnej następuje przygotowanie zaświadczenia.

Druki i formularze:

  1. Wniosek o zaświadczenie o stanie zaawansowania

Załączniki