Podstawa prawna:
Ustawa o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2011 Nr 30 poz 151 z późn.zm), wraz z przepisami wykonawczymi.
Termin realizacji:
Pozwolenie do kierowania tramwajem jest wydawane w drodze decyzji administracyjnej.
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek (należy wypełnić obie strony wniosku, a w przypadku pobrania wniosku z internetu należy go wydrukować obustronnie na jednej kartce formatu A4 w układzie poziomym) oraz:
2. jedna fotografia o wym. 3,5 x 4,5 cm w pozycji lewego półprofilu, z widocznym lewym uchem,
-orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do kierowania pojazdem, wydane przez lekarza uprawnionego do badań kierowców,
3. zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia,
4. orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania tramwajem,
5. dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej za druk pozwolenia do kierowania tramwajem.
Opłaty:
wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem - 30zł + opłata ewidencyjna 0,50 zł.
Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew
składanie i odbiór dokumentów: Wydział Komunikacji i Transportu parter, pokój nr 35,
Informacja: tel. (58) 77-34-826.
Procedura załatwienia sprawy:
Po pozytywnym zdaniu egzaminu, dokumenty przekazywane są do Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Tczewie. Pozwolenie do kierowania tramwajem odbiera się osobiście z dokumentem potwierdzającym tożsamość w pok. nr 35, tel. (58) 77-34-826.
Załączniki