Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (Dz.U. 2017.978 z późn. zm.);
- rozporządzenie Ministra TInfrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U.2016.231 z późn. zm.);
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U.2016.702 z późn. zm.);
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U.2013.83 z późn. zm.);
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015r. w sprawie opłaty ewidencyjnej, stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U.2015.681 z późn. zm.)
Termin realizacji:
Sprawa będzie załatwiona do 30 dni
Wymagane dokumenty:
1. wypełniony wniosek (należy wypełnić obie strony wniosku, a w przypadku pobrania wniosku z internetu należy go wydrukować obustronnie na jednej kartce formatu A4 w układzie poziomym),
2. jedna fotografia o wym. 3,5 x 4,5 cm w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, obejmujacą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii,
3. kserokopia dotychczasowego prawa jazdy,
4. dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej za wydanie nowego prawa jazdy. Wniosek należy złożyć osobiście z uwagi na konieczność złożenia podpisu na wniosku, przedkładając dowód osobisty i oryginał dotychczasowego prawa jazdy,
5. orzeczenie lekarskie,
6. pisemna zgoda rodzica lub opiekuna prawnego - w przypadku niepełnoletniego.
Opłaty:
Wydanie prawa jazdy - 100zł + opłata ewidencyjna 0,50 zł.
Numer konta bankowego Powiatu Tczewskiego: 75 1560 0013 2226 4983 1000 0022
Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew
składanie i odbiór dokumentów: Wydział Komunikacji i Transportu parter, pokój nr 35,
Informacja: tel. (58) 77-34-826.
Procedura załatwienia sprawy:
Wydanie nowego prawa jazdy następuje w drodze decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Odbioru dokonuje się osobiście z dokumentem potwierdzającym tożsamość w pok. 35 lub przez pełnomocnika.
Wszelkie informacje można uzyskać pod nr telefonu (58) 77-34-826.
Załączniki