Ustanowienie trwałego zarządu na rzecz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej


Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2147).

Termin realizacji:

Do miesiąca od dnia złożenia wniosku.

Wymagane dokumenty:

Wniosek jednostki organizacyjnej o oddanie nieruchomości w trwały zarząd.

Opłaty:

Nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1h ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. 2016 poz. 1827).

Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew

Składanie dokumentów: Biuro Obsługi Klienta (parter budynku, pokój nr 4) lub na platformie ePUAP.

Odbiór dokumentów: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 131.

Informacja: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, tel. (58) 77 34 wew. 850, 851, 852 lub na adres e-mail: starostwo@powiat.tczew.pl

Procedura załatwienia sprawy:

Trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną. Nieruchomości stanowiące przedmiot własności lub przedmiot użytkowania wieczystego Skarbu Państwa oddaje się w trwały zarząd państwowej jednostce organizacyjnej, a nieruchomości stanowiące przedmiot własności lub przedmiot użytkowania wieczystego Powiatu Tczewskiego – powiatowej jednostce organizacyjnej, chyba że odrębne przepisy stanowią inaczej. Z wnioskiem o ustanowienie trwałego zarządu występuje jednostka organizacyjna na czas nieoznaczony lub oznaczony. Właściwy organ ustanawia trwały zarząd w drodze decyzji. Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Trwały zarząd wygasa z upływem okresu, na który został ustanowiony, albo na skutek wydania decyzji właściwego organu o jego wygaśnięciu.