Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Termin realizacji:
Zgodnie z art. 237 Kodeksu postępowania administracyjnego skarga załatwiana jest bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. O sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się skarżącego lub wnioskodawcę. W razie niemożności załatwienia sprawy lub wniosku w terminie miesiąca, zawiadamia się skarżącego lub wnioskodawcę o podjętych czynnościach w celu rozpatrzenia sprawy oraz o terminie jej załatwienia. Skargi i wnioski wymagające szczególnego rozpatrzenia organ obowiązany jest zawiadomić wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz przewidywanym terminie załatwienia wniosku (art. 36-38 Kpa).
Wymagane dokumenty:
Pismo zawierające: imię i nazwisko, adres, treść skargi lub wniosku, podpis.
Skargi i wnioski składane ustnie do protokołu w Starostwie Powiatowym w Tczewie.
Opłaty: brak
Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew
Składanie dokumentów: Biuro Obsługi Klienta, parter budynku, pokój nr 4, lub na platformie ePUAP.
Informacja: Magdalena Olszewska – kierownik Biura Prezydialnego, tel. (58) 77 34 902.
Procedura załatwienia sprawy:
Tryb odwoławczy:
Skargi są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.