ODBIÓR DOWODU REJESTRACYJNEGO


Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz.110),
  2. Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2214),
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity z 2019 r. poz. 2130 ze zm.),
  4. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256),

 

Termin realizacji:

  1. Sprawa zostanie zrealizowana niezwłocznie po złożeniu wymaganych dokumentów i otrzymaniu spersonalizowanego dowodu rejestracyjnego z Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych,
  2. W przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego załatwienie sprawy następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia stosownego postępowania.

 

Wymagane dokumenty:

  1. Dokument określający tożsamość właściciela:

a)      osoby fizyczne – dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość,

b)     jednostki organizacyjne posiadające osobowość prawną – aktualny odpis z KRS wraz z dowodem tożsamości,

  1. Dotychczasowy dowód rejestracyjny, w którym dokonano adnotacji „W dniu … złożono wniosek o nowy dowód rejestracyjny” – w przypadku złożenia wniosku o wydanie nowego (wymianę) dowodu rejestracyjnego,
  2. Dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdu lub dowodu opłacenia składki za to ubezpieczenie,
  3. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu – w przypadku upływu terminu ważności okresowego badania technicznego pojazdu,
  4. Inne brakujące dokumenty niedołączone do wniosku o załatwienie sprawy,
  5. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury - dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, jeżeli taki dokument nie został dołączony do wniosku o załatwienie sprawy – z tym że:

a)      pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,

b)     w przypadku odbioru nowego (wymienianego) dowodu rejestracyjnego lub wtórnika dowodu rejestracyjnego zamiast pełnomocnictwa – można dołączyć oświadczenie o działaniu za zgodą większości współwłaścicieli,

 

Opłaty:

Opłaty administracyjne i ewidencyjne:

  1. Za załatwienie przedmiotowej sprawy opłat nie wnosi się – czynność jest nieodpłatna. Opłata jest pobierana przy składaniu wniosku w sprawie.

 

Opłaty skarbowe:

(wymagana w przypadku, gdy nie została uiszczona przy złożeniu wniosku o załatwienie sprawy)

 

Kwota

Tytuł płatności

17 zł

Za złożenie pełnomocnictwa

5 zł

Poświadczenie zgodności

 

Uwaga:

  1. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury - opłata skarbowa wynosi 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii od każdego stosunku pełnomocnictwa,
  2. Zwolnione od opłaty skarbowej są pełnomocnictwa:

a)      poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,

b)     jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,

c)      jeżeli mocodawcą jest uprawniony podmiot określony w ustawie o opłacie skarbowej,

  1. Poświadczenie zgodności kopii pełnomocnictwa z przedstawionym tylko do wglądu oryginałem dokonane przez pracownika organu rejestrującego wymaga wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 5 zł, od każdej pełnej lub zaczętej stronicy (z opłaty zwolnione wyłącznie są pełnomocnictwa niepodlegające opłacie skarbowej lub od niej zwolnione),
  2. Opłatę skarbową wnosi się na konto Urzędu Miasta w Tczewie: 47 1240 1242 1111 0010 0225 0976,
  3. W tytule przelewu należy określić rodzaj sprawy, np. „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo, numer rejestracyjny lub nr VIN pojazdu”,

 

Miejsce załatwienia sprawy:

  1. Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew,
  2. Odbiór dowodu rejestracyjnego: Wydział Komunikacji, Transportu  i Dróg, parter budynku, sala ds. rejestracji pojazdów, stanowisko nr 7,

 

Informacja telefoniczna:

  1. Anna Nowakowska,
  2. Sławomir Gniazdowski,

 

Procedura załatwienia sprawy:

Gotowy dowód rejestracyjny można odebrać:

  1. Wyłącznie po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu wizyty pod numerem telefonu 500-783-318:

a)      po otrzymaniu za pośrednictwem SMS komunikatu o gotowym do odbioru dowodzie rejestracyjnym – w przypadku podania we wniosku o załatwienie sprawy telefonu komórkowego,

b)     po ustaleniu pod numerem telefonu 500-783-318, że dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru – w przypadku niepodania we wniosku o załatwienie sprawy telefonu komórkowego,

Uwaga:

  1. Tryb odwoławczy: od decyzji stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem Starosty Tczewskiego, w terminie czternastu dni od dnia jej doręczenia,
  2. Klauzula informacyjna: Informujemy, że podczas rozpatrzenia wniosku i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania przetwarzamy dane osobowe. Podstawowe informacje na ten temat znajdują się na naszym wzorze formularza. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest poniżej w części „Druki i formularze”. Prosimy o zapoznanie się z treścią klauzuli.

 

Druki i formularze:


 

Załączniki