Podstawa prawna:
Art. 118 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2008 r. Nr 50, poz. 291 ze zm.).
Termin realizacji:
Do miesiąca od dnia złożenia wniosku.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o nieodpłatne przyznanie prawa własności działki.
Decyzja o przekazaniu gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa w zamian za świadczenia rentowe.
Akt zgonu w przypadku składania wniosku przez zstępnego osoby uprawnionej.
Dowody potwierdzające użytkowanie działki objętej wnioskiem przez zstępnego.
Opłaty:
Opłatę skarbową należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Tczewie nr: 47 1240 1242 1111 0010 0225 0976 z dopiskiem opłata skarbowa za ….. Podstawa prawna do opłaty: art. 12 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. t.j. 2016 r. poz. 1827). Opłaty można również dokonać w kasie znajdującej się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tczewie.
Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew
Składanie dokumentów: Biuro Obsługi Klienta (parter budynku, pokój nr 4) lub na platformie ePUAP.
Odbiór dokumentów: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 132.
Informacja: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami,
tel. (58) 77 34 wew. 850, 851 lub na adres e-mail: starostwo@powiat.tczew.pl
Procedura załatwienia sprawy:
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami sprawdza kompletność wniosku. Wykrycie ewentualnych braków skutkuje wezwaniem Wnioskodawcy do ich uzupełnienia w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia. Wezwania przesyła się do Wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W razie stwierdzenia braków nakłada na Wnioskodawcę obowiązek uzupełnienia dokumentacji. Po usunięciu ewentualnych braków w dokumentacji następuje wydanie decyzji.