Podstawa prawna:
Art. 81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. t. j. 2016 r. poz. 2147)
Termin realizacji:
Do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o dokonanie aktualizacji opłaty z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie, a organ nie podjął aktualizacji.
Dowód świadczący o istnieniu przesłanki do aktualizacji opłaty.
Opłaty:
Sprawa nie podlega opłacie skarbowej; podstawa prawna: art. 2, pkt. 1 pkt. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. t. j. 2016 r. poz. 1827).
Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew
Składanie dokumentów: Biuro Obsługi Klienta (parter budynku, pokój nr 4) lub na platformie ePUAP.
Odbiór dokumentów: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 132.
Informacja: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami,
tel. (58) 77 34 wew. 850, 851 lub na adres e-mail: starostwo@powiat.tczew.pl
Procedura załatwienia sprawy:
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami sprawdza wniosek oraz dowody świadczące o istnieniu przesłanki do aktualizacji opłaty. Wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, z zastrzeżeniem art. 77 ust. 2 i 2a ustawy o gospodarce nieruchomościami, podlega aktualizacji nie częściej niż raz na 3 lata, jeżeli wartość tej nieruchomości ulegnie zmianie. Ciężar dowodu, że istnieją przesłanki do aktualizacji opłaty, spoczywa na użytkowniku wieczystym. W razie odmowy użytkownik wieczysty może, w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania skierować sprawę do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku.