Wydział Administracji i Zarządzania Kryzysowego


Naczelnik:         Włodzimierz Mroczkowski
                          Tel. (58) 77 34 869

Zastępca:          Marek Mroziński
                          Tel. (58) 77 34 872

Lokalizacja:       ul. Piaskowa 2
                          Pokoje 7-10, Parter

Kompetencje   

Do zadań Wydziału należy w szczególności:

1.        W zakresie administracji:

  1. prowadzenie bieżących remontów i napraw w siedzibie Starostwa do kwoty nieprzekraczającej 14000 EURO w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych,
  2. zabezpieczenie mienia Starostwa Powiatowego,
  3. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
  4. załatwianie spraw związanych z pieczęciami urzędowymi i pieczątkami oraz tablicami,
  5. wywieszanie flag z okazji uroczystości państwowych i regionalnych,
  6. gospodarowanie drukami i formularzami,
  7. gospodarowanie taborem samochodowym i prowadzenie ewidencji kart drogowych,
  8. zabezpieczenie informacji wizualnej,
  9. prowadzenie małej poligrafii,
  10. prowadzenie spraw związanych z zakupem i wydawaniem, środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego,
  11. zamieszczanie ogłoszeń prasowych,
  12. administrowanie nieruchomościami Starostwa Powiatowego,
  13. przygotowanie danych do sprawozdań z zakresu ochrony środowiska,
  14. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia powiatu,
  15. prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych oraz naliczanie amortyzacji i umorzeń środków trwałych.

 2.    W zakresie obronności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:

  1. kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu,
  2. planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej powiatu,
  3. dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej na terenie powiatu,
  4. organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
  5. nadzór nad przygotowaniem i zabezpieczeniem działania Systemu Wykrywania i  Alarmowania (SWA) oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO),
  6. aktualizowanie obsady, organizowanie szkoleń i treningów dla Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania /POADA/,
  7. w porozumieniu z WKU nadanie przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych do  Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
  8. współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
  9. planowanie i nadzorowanie zamierzeń w zakresie przygotowanie środków łączności dla potrzeb kierowania obroną cywilną, obiegu informacji i współdziałania, opracowanie dokumentacji w zakresie wykorzystania istniejących i zastępczych środków łączności,
  10. koordynowanie przedsięwzięć związanych z ewakuacją III stopnia na terenie powiatu,
  11. opracowanie planu operacyjnego funkcjonowania powiatu tczewskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz nadzór nad wykonywaniem kart realizacji zadań,
  12. opracowanie i aktualizowanie dokumentacji organizacji służby stałego dyżuru na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
  13. mobilizacyjne przygotowanie do rozwinięcia Akcji Kurierskiej Starostwa Powiatowego, w szczególności organizowanie doręczani kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji lub w czasie wojny,
  14. koordynowanie i wykonywanie zadań z zakresu obronności, w szczególności organizowanie doręczania kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych oraz  do  czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji lub w czasie wojny,
  15. organizowanie szkoleń w zakresie powszechnej samoobrony,
  16. współpraca ze środkami masowego przekazu, wydawanie własnych ulotek, broszur    i innych publikacji,
  17. planowanie działalności w zakresie realizacji zadań zarządzania kryzysowego,
  18. prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego,
  19. udział w kontrolach z zakresu bezpieczeństwa ludności na terenie powiatu organizowanych przez instytucje nie będące w strukturze powiatu,
  20. organizowane i prowadzenie konkursów dotyczących obrony cywilnej oraz szeroko rozumianego bezpieczeństwa mieszkańców powiatu,
  21. koordynowanie przedsięwzięć w zakresie przeciwdziałania i likwidacji skutków klęsk żywiołowych,
  22. organizacja i prowadzenie Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego wraz  z  realizacją zadań całodobowego dyżuru w Centrum w celu przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz gotowości obronnej państwa,
  23. współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie ochrony dóbr kultury,
  24. prowadzenie ewidencji istniejących, modernizowanych i nowo budowanych budowli ochronnych,
  25. przygotowanie i zapewnienie funkcjonowania urządzeń socjalnych, ujęć wodnych   i  studni awaryjnych,
  26. występowanie do Starosty z wnioskiem o ogłoszenie i odwołanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego,
  27. magazynowanie sprzętu i materiałów obrony cywilnej oraz prowadzenie ewidencji ilościowej i wartościowej sprzętu,
  28. występowanie z wnioskami o nadanie świadczeń osobistych i rzeczowych  na  potrzeby akcji ratunkowej,
  29. obsługa administracyjno-biurowa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
  30. zapewnienie obsługi Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.